חווית משתמש_ux

חווית משתמש (UX)

יולי 1, 2014 פורסם על ידי iwebi - אין תגובות

"מבחינת הלקוח, הממשק הוא המוצר."

                            רסקין ג'ף, מייסד פרוייקט מקינטוש

מושג חוויית המשתמש, User Experience – UX, נשמע לכאורה כמושג הלקוח מעולם טכנולוגיות הקצה, המנותק למעשה מחיי היום יום של האדם הפשוט. ההפך הוא הנכון. מבלי לשים לב, חווית המשתמש מהווה חלק אינטגראלי מכל האינטרקציות אותן אנו מקיימים במהלך סדר יומנו. בין אם מדובר בתפעול מכשיר אלקטרוני, שימוש באפליקציה, ובין אם מדובר בתפעול מערכות מחשוב מורכבות.

מהי חווית המשתמש?

חווית המשתמש מתייחסת לתחושותיו של המשתמש, אשר עושה שימוש במוצר, שירות, או במערכת המגיבה לפעולת המשתמש, לצורך השגת מטרה מסוימת. חווית המשתמש כוללת בחובה את פונקציונאליות המערכת, נגישותה, נוחותה, קלות השימוש וההתמצאות בה, עיצובה, וכמובן, התאמת המידע אותו היא מפיקה, או איכות הפעולה אותה היא מבצעת עבור המשתמש.

חשיבותה של חווית המשתמש:

חווית המשתמש היא זו המגבשת את תפישתו של המשתמש מערכת מסוימת לגביה. בין אם נרצה ובין אם לאו, חווית המשתמש היא זו שתטה את הכף. היא זו שתגרום ללקוח הפוטנציאלי או למשתמש, לחזור ולהשתמש בשירותים אותם אתה מספק ומציג באתר האינטרנט שלך. אך יחד עם זאת, חווית המשתמש היא גם זו שעלולה לגרום לו שלא לשוב יותר לעולם לעמוד העסקי שלך.

שלא כמו בפגישה פרונטאלית, בה ניתנת לך האפשרות להביא לידי ביטוי את האיכויות האישיות שלך, את כושר הביטוי, כמו גם את כישורי המכירות וניהול המו"מ שלך, הפגישה הוירטואלית הקצרה של הלקוח הפוטנציאלי עם אתר האינטרנט שלך, אמורה לשכנע אותו להשתמש בשירותך, וזאת מבלי שתהייה לך כל אפשרות לנהל עמו דיאלוג הנוגע לאיכות המוצר אותו אתה מציע, או לטיב השירות אותו אתה מספק.

בדומה לפגישה פרונטאלית, גם בפגישה הוירטואלית, הרושם הראשוני חשוב ביותר. חווית המשתמש היא הרושם הראשוני שלך. היא השער ללקוח הפוטנציאלי, הגשר שלך למשתמש, היא הצעד הראשון שלך למערכת יחסים עסקית.

גם אם המוצר שלך יחיד במינו, גם אם השירות שלך טרם נראה בשוק העסקי, גם אם הפיתרון אותו אתה מציע לקהל לקוחותיך עשוי לחסוך להם אלפי שקלים, ללא ניהול מערכת חווית משתמש מתאימה, הלקוח עשוי שלא לדעת לעולם מה יש ביכולתך להציע.

 

חווית המשתמש ובניית אתרים:

כאמור, לחווית המשתמש השפעה עצומה על ההצלחה העסקית שלך. על כן, יש לתת לה את המקום הראוי לה. מדובר במשימה קשה. לא קל לשים את עצמך בנעליו של כל משתמש או לקוח פוטנציאלי. לדעת טוב ממנו מה הוא צריך, מה חסר לו, איך יהיה לו נוח יותר, יותר קל. ובפשטות – כיצד תוכל, מבלי להכירו, להפוך את חיו לנוחים יותר. מערכת הכוללת חווית משתמש היא עניין של בעלי מקצוע. היא עניין שלנו.